Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery zwiększa świadomość zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi


W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, zmierzającej ku zwiększeniu bezpieczeństwa seniorów, uruchomiono nową edycję. Kampania, zainicjowana przez Komendę Główną Policji oraz Telewizję Puls, koncentruje się na edukacji w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji przez oszustów. W dniu 20 listopada rozpoczyna się drugi etap kampanii, który obejmie emisję spotów edukacyjnych. Celem jest uświadamianie seniorom, jak unikać pułapek stawianych przez internetowych oszustów.

Obecna edycja kampanii nosi nazwę „Emerytura na maxa” i jest podzielona na dwa główne etapy. Pierwszy z nich, trwający od 14 do 20 listopada, polegał na transmisji filmów ze scenariuszami ukazującymi typowe oszustwa internetowe, za pomocą których oszuści starają się wyłudzić pieniądze oraz dane osobowe. Warto zaznaczyć, że użytkownicy odwiedzający stronę www.emeryturanamaxa.pl byli kierowani na portal www.ZnamTeNumery.pl, gdzie otrzymywali informacje pomocne w zapobieganiu takim incydentom w przyszłości.

Drugi etap kampanii, który rozpocznie się 20 listopada, obejmie szereg działań informacyjnych realizowanych przez policję. Użytkownicy będą mogli zapoznać się z materiałami graficznymi oraz spotami, które wyjaśnią mechanizmy działania oszustów bazujących na sztucznej inteligencji. Ponadto kampania zyskała wsparcie licznych partnerów, takich jak magazyny „Przyjaciółka” oraz „Głos Seniora”, które będą publikować opracowania związane z metodami działania oszustów, a także organizować spotkania z ekspertami.

Kampania #ZnamTeNumery, zainicjowana w październiku 2023 roku, skutecznie angażuje społeczność lokalną, a jej zasięg obejmuje nie tylko media, ale także placówki takie jak ZUS oraz sanatoria. Warto zauważyć, że działania te będą trwać do końca roku, a ich celem jest zwiększenie ochrony seniorów przed oszustwami internetowymi, co stanowi priorytet w działalności Policji oraz współpracujących organizacji.

Źródło: Policja Świdnica


Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery zwiększa świadomość zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi

Średnia ocena:4.94 Liczba ocen:6


Zobacz Także