W Strzegomiu pojawił się kolejny przypadek oszustwa, które dotknęło mieszkańca pobliskich Świebodzic. Mężczyzna stracił ponad 8 tysięcy złotych przez działania przestępcy podszywającego się pod pracownika banku. Incydent ten podkreśla rosnące zagrożenie ze strony oszustów, którzy wykorzystują coraz bardziej złożone metody działania. Policja apeluje do wszystkich obywateli o zachowanie szczególnej ostrożności w obliczu takich sytuacji.
Ze zgłoszenia, które dotarło do Komisariatu Policji w Świebodzicach, wynika, że 50-letni mężczyzna odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik jego banku. Oszust poinformował go o rzekomej próbie nieautoryzowanej transakcji, co miało spowodować panikę u pokrzywdzonego. W następstwie tej rozmowy, mężczyzna zainstalował na swoim telefonie program do zdalnej obsługi, co otworzyło drogę do dalszych oszustw.
W trakcie rozmowy, przestępca nakłonił mieszkańca Świebodzic do podania kodów BLIK, obiecując anulowanie nieautoryzowanych transakcji. Niestety, pokrzywdzony nie był świadomy, że kody te są wykorzystywane przez oszusta do wypłat gotówki z bankomatów. Cała sytuacja zakończyła się dla mężczyzny utratą znacznej sumy pieniędzy. Policja raz jeszcze przypomina, aby nigdy nie ufać nieznanym rozmówcom i nie podawać żadnych danych osobowych pochodzących z podejrzanych telefonów.
- Nie wykonuj poleceń rozmówcy z nieznanego numeru.
- Nie instaluj oprogramowania na swoim urządzeniu.
- Nie podawaj żadnych danych osobowych ani logowania.
- Natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się ze swoim bankiem.
Oszuści stają się coraz bardziej wyrafinowani, dlatego niezwykle istotna jest świadomość i czujność mieszkańców. Policja wzywa wszystkich do zachowania ostrożności, a w przypadku wątpliwości zaleca bezpośrednie skontaktowanie się z instytucjami finansowymi w celu weryfikacji wszelkich podejrzanych aktywności.
Źródło: Policja Świdnica
Oceń: Oszustwo „na pracownika banku” w regionie – ponad 8 tysięcy złotych straty
Zobacz Także