Oszustwo w internetowym handlu: 25-latek stracił 4 tysiące złotych


Niestety, kolejna instytucja informuje o przypadkach oszustw, które mają miejsce podczas internetowych transakcji. Ostatnią ofiarą został 25-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który stracił znaczne pieniądze w wyniku niebezpiecznej manipulacji. Policja przypomina o konieczności ostrożności w takich sytuacjach oraz przestrzega przed ujawnianiem danych osobowych w trakcie zakupów online.

Do zdarzenia doszło, gdy 25-latek wystawił do sprzedaży alufelgi na portalu ogłoszeniowym. Po szybkim nawiązaniu kontaktu z zainteresowanym kupującym, mężczyzna otrzymał wiadomość, w której zapewniano go, że pieniądze zostały już wysłane. Następnie doszło do niepokojącej rozmowy telefonicznej, w której rzekomy konsultant platformy zaproponował wsparcie w przeprowadzeniu transakcji. W trakcie tej rozmowy młody mężczyzna padł ofiarą manipulacji i przekazał nieznajomemu dwa kody BLIK, myśląc, że to konieczne do zakończenia transakcji.

Ostatecznie, po zakończeniu rozmowy 25-latek zorientował się, że został oszukany. Poinformował bank o nieautoryzowanej transakcji i uzyskał potwierdzenie, że z jego konta zniknęły 4 tysiące złotych. Mundurowi podkreślają, że podobne incydenty mają miejsce coraz częściej, dlatego apelują do mieszkańców o zachowanie czujności podczas zakupów przez internet. Przypominają, aby nie podawać danych swoich kont czy kart, a także nie klikać w podejrzane linki prowadzące do stron, które mogą tylko wyglądać na wiarygodne.

Źródło: Policja Świdnica


Oceń: Oszustwo w internetowym handlu: 25-latek stracił 4 tysiące złotych

Średnia ocena:4.92 Liczba ocen:15


Zobacz Także