Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 4 w Strzegomiu zdobyli wyróżnienie jako współtwórcy innowacyjnego projektu edukacyjnego. Inicjatywa nosi nazwę „Zrozumieć Kościoły” i jest współorganizowana przez Zamek Książ. Celem projektu było przybliżenie młodzieży architektury sakralnej oraz pojęć związanych z różnymi wyznaniami. W projekcie uczestniczyło dziesięć szkół z Aglomeracji Wałbrzyskiej, co czyni przedsięwzięcie rozwojowym i inspirującym dla młodych ludzi.
Uroczyste podsumowanie całego projektu miało miejsce w Zamku Książ, gdzie uczniowie zostali docenieni za swoje zaangażowanie oraz wkład w powstanie wyjątkowej gry planszowej oraz edukacyjnej książeczki. Uczestnicy, w tym uczniowie PSP4 – Kinga Król, Gabriela Okła i Mateusz Przystaś, otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody z rąk prezesi Zamku, Doroty Karolewskiej, oraz kierownika marketingu, Macieja Meissnera. Tego rodzaju uznanie świadczy o dużym znaczeniu ich pracy w kontekście stworzenia wartościowych treści edukacyjnych dla innych uczniów.
W ramach projektu zrealizowano również filmy dokumentujące wizyty w różnych obiektach sakralnych, które stanowią uzupełnienie zarówno książeczki, jak i gry planszowej. Te materiały mają na celu wzbogacenie edukacji młodzieży oraz rozwijanie ich kompetencji kulturowych. Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 4 w Strzegomiu może być dumna z osiągnięć swoich uczniów, którzy swoją pracą z pewnością przyczynili się do wzbogacenia lokalnej społeczności oraz kulturalnego dziedzictwa regionu.
Źródło: Urząd Miasta Strzegom
Oceń: Uczniowie PSP4 zaangażowani w unikalny projekt edukacyjny
Zobacz Także