3 czerwca br. Bibliotekę w Strzegom odwiedziły klasy IV i V z Publicznej Szkoły Podstawowej w Rogoźnicy. Uczniowie wzięli udział w lekcji bibliotecznej, która miała na celu nie tylko zapoznanie ich z funkcjonowaniem instytucji, ale również pomoc w rozumieniu emocji. W trakcie spotkania dzieci zwiedzały bibliotekę, poznając różne rodzaje książek, a także brały udział w dyskusji o emocjach i metodach radzenia sobie z nimi. Zakończenie zajęć stworzyło okazję do wspólnej zabawy, co miało za zadanie wzmocnienie więzi społecznych w grupie.
Podczas wizyty w bibliotece, uczniowie poznali tajniki jej funkcjonowania, w tym różnorodność dostępnych książek oraz ich właściwości. Lekcja była również doskonałą okazją do nauki o emocjach, co zostało oparte na opowiadaniu Małgorzaty Musierowicz pt. „Kurczak”. Wspólnie omówiono, jak rozpoznawać i nazywać emocje, a także jak radzić sobie z trudnymi uczuciami, takimi jak smutek czy złość. Dzieci z entuzjazmem podeszły do omawianego tematu i aktywnie uczestniczyły w związanych z nim zadaniach.
Na zakończenie lekcji uczniowie zagrali w grę „Głuchy telefon”, która dostarczyła im wielu radosnych chwil i śmiechu. Tego rodzaju interakcje mają na celu nie tylko rozwijanie umiejętności społecznych, ale także podkreślenie znaczenia wspólnego spędzania czasu. Biblioteka z radością przyjęła uczniów, dziękując im za aktywny udział i wyrażając nadzieję na przyszłe wizyty, które z pewnością przyczynią się do rozwoju ich wyobraźni i wrażliwości na literaturę.
Źródło: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Strzegom
Oceń: Uczniowie ze Strzegomia na lekcji dotyczącej emocji w Bibliotece
Zobacz Także