Oszustwo „na BLIK” w Strzegomiu – mieszkańcy ostrzegani przed fałszywymi pracownikami banku


Niedawno w powiecie świdnickim miało miejsce kolejne oszustwo związane z metodą „na BLIK”, w wyniku którego 48-letnia kobieta straciła ponad 3700 złotych. Zdarzenie miało miejsce po tym, jak kobieta wystawiła kurtkę na jednym z portali sprzedażowych, co przypomniało o konieczności ostrożności w kontaktach z nieznajomymi. Policja apeluje do mieszkańców o rozwagę i zwracanie uwagi na sygnały mogące świadczyć o oszustwie.

Incydent rozpoczął się, gdy kobieta odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Fałszywy pracownik wprowadził ją w błąd, informując o próbie wyłudzenia pieniędzy z jej konta. Po takiej informacji 48-latka została poproszona o wygenerowanie kodu BLIK, co miało rzekomo pomóc w zabezpieczeniu jej finansów. Niestety, kobieta nie zdawała sobie sprawy, że jest to oszustwo i posłusznie wykonała polecenia rozmówcy.

Kiedy po rozmowie z mężczyzną, który wyłudził informację, zorientowała się, że padła ofiarą oszustów, było już za późno. Z jej konta zniknęła znacząca suma pieniędzy. Policja w Świdnicy, zdobijając kolejne dowody na rosnącą falę oszustw tego typu, przypomina mieszkańcom, że prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podawania poufnych danych. Osoby, które zostaną wezwane do przekierowania środków, generowania kodów czy instalacji oprogramowania na urządzeniach, z pewnością mają do czynienia z oszustami. Zachowanie czujności i rozwagi w takich sytuacjach może uratować oszczędności wielu ludzi.

Źródło: Policja Świdnica


Oceń: Oszustwo „na BLIK” w Strzegomiu – mieszkańcy ostrzegani przed fałszywymi pracownikami banku

Średnia ocena:4.47 Liczba ocen:20


Zobacz Także