UWAGA! Dołącz do nowej grupy Strzegom - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Usunięcie azbestu w gminie Strzegom – rozpoczęcie prac


W gminie Strzegom rozpoczną się prace związane z usunięciem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest. Burmistrz Krzysztof Kalinowski podpisał umowy, które mają na celu zabezpieczenie zdrowia mieszkańców oraz poprawę warunków środowiskowych w regionie. Prace będą realizowane przez dwie różne firmy, które wyłoniono w drodze przetargu. Całość działań planowane jest do zakończenia do 1 września 2025 roku.

Pierwsze zadanie, które zostanie wykonane przez wrocławską firmę „EKO-MIX”, obejmuje demontaż azbestowych wyrobów z 66 nieruchomości. Do zadań firmy należy również oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego, a także pakowanie i transport odpadów do odpowiednich miejsc unieszkodliwienia. Koszt tej części projektu wynosi blisko 240 tys. złotych, a szacunkowa ilość azbestu do usunięcia wynosi 173,251 Mg.

Drugie zadanie zrealizuje firma Logistyka Odpadów – Realizacje sp. z o.o. z Bielska-Białej, która zajmie się tym samym procesem dla 35 obiektów. Wartość tego etapu prac wynosi około 40 tys. zł, zaś przewidziana ilość azbestu do demontażu to 46,314 Mg. Całość projektu jest wspierana finansowo z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, który przyznał dotację w wysokości blisko 77 tys. złotych na realizację tych działań.

Źródło: Urząd Miasta Strzegom


Oceń: Usunięcie azbestu w gminie Strzegom – rozpoczęcie prac

Średnia ocena:4.96 Liczba ocen:10


Zobacz Także